رئیس جمهور از دولت ژاپن به دلیل خاتمه پروژه LRT عذرخواهی کرد

[ad_1]

26 مه (آدادرانا) – رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه به ​​دولت ژاپن به دلیل تعلیق پروژه حمل و نقل ریلی سبک کلمبو (LRT) که با حمایت ژاپن اجرا می شد ابراز تاسف کرد.

در دیدار رسمی صبح امروز (25) در توکیو بین رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه و نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا، رئیس جمهور بر لزوم تصویب قوانین آتی در پارلمان برای اطمینان از عدم توقف یا لغو پروژه های بزرگ مقیاس دوجانبه بدون توافق با نمایندگان تاکید کرد. هر دو طرف.

برای مقالات مشابه به کانال تلگرام ما بپیوندید تا از آخرین به روز رسانی ها مطلع شوید. – اینجا کلیک کنید

نخست وزیر ژاپن به گرمی از رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه استقبال کرد و مذاکرات دوجانبه پس از گفتگوی دوستانه بین رهبران دو کشور آغاز شد.

رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه از ژاپن به خاطر حمایتش در کمک به بهبود سریلانکا از بحران اقتصادی اش تشکر کرد و از کمک نخست وزیر ژاپن تشکر کرد.

رهبران همچنین در مورد فرصت های جدید برای تقویت همکاری بین ژاپن و سریلانکا گفتگو کردند.

در نشست دیگری که در همان روز (25) در توکیو برگزار شد، رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه با شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن دیدار کرد تا در مورد تجدید ساختار بدهی سریلانکا و برنامه صندوق بین المللی پول گفتگو کند. متعاقباً، رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه با آقای یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، با تمرکز بر تقویت روابط بلندمدت دوجانبه بین سریلانکا و ژاپن، از جمله افزایش همکاری ها در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، دیدار کرد.

علاوه بر این، رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه و نخست وزیر سابق ژاپن آقای یاسو فوکودا در یک جلسه صبحانه که توسط انجمن ژاپن و سریلانکا در توکیو در همان روز سازماندهی شده بود شرکت کردند (25).

در این دیدار، رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سابق ژاپن را در جریان برنامه بهبود اقتصادی در سریلانکا قرار داد. رئیس جمهور بر فضای سرمایه گذاری مطلوب در سریلانکا تاکید کرد و از سرمایه گذاران ژاپنی برای بازگشت و سرمایه گذاری در این کشور دعوت کرد.

علاوه بر این، دیداری بین آقای تارو آسو، نخست وزیر سابق ژاپن، و رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه، با تمرکز بر اقدامات بالقوه برای تقویت روابط نزدیک و دوستانه موجود با سریلانکا برگزار شد.

رئیس جمهور رانیل ویکرمسینگه نیز در همان روز در توکیو با معاون نخست وزیر سنگاپور، لارنس وانگ، گفتگوهای دوجانبه ای انجام داد (25). رئیس جمهور در جریان گفتگو با معاون نخست وزیر سنگاپور بر تعهد سریلانکا به اجرای توافقنامه تجارت آزاد سنگاپور تاکید کرد.

مشترک ما شوید تلگرام کانال برای آخرین به روز رسانی از سرتاسر دنیا



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید