سنگول | شواهد در مورد ادعاهای دولت در مورد عصا ضعیف است

[ad_1]

توسط Pon Vasanth BA

چنای، 27 مه (هندو): هیچ یک از شواهد ارائه شده نشان نمی داد که عصا ابتدا به طور نمادین به مونت باتن داده شد و قبل از ارائه به نهرو پس گرفته شد، که نماد انتقال است. in/ که ادعا می کند رویداد تحویل را دوباره به نمایش می گذارد.

“هیچ یک از شواهد ارائه شده نشان نمی دهد که عصا ابتدا به طور نمادین به مانت باتن داده شده و قبل از ارائه به نهرو پس گرفته شده است، که نماد انتقال است.” رویداد.

یک روز پس از آن که آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی سخنرانی کرد و اهمیت عصای (سنگول) نصب شده در ساختمان جدید پارلمان را توضیح داد، وزیر دارایی اتحادیه، نیرمالا سیتارامان، در 25 می در چنای به خبرنگاران گفت و توضیح داد که چگونه این عصا است. مایه افتخار تامیل نادو

او تکرار کرد که این مراسم تحویل این عصا، ساخته شده توسط Thiruvavaduthurai Adheenam در تامیل نادو، به جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند در آستانه استقلال بود که در واقع نماد و تقدیس “انتقال قدرت” از بریتانیا به هندوستان

بخش پرسش‌های متداول در وب‌سایت (www.sengol1947ignca.in) که توسط دولت اتحادیه راه‌اندازی شده است، می‌گوید که تحویل این عصا «موقعیت تعیین‌کننده‌ای بود که در واقع انتقال قدرت از بریتانیا به هند را نشان داد… «دستور» برای حکومت کردن. بدین ترتیب هند مورد استقبال قرار گرفت و به نحو شایسته ای برکت یافت.

ادعای دولت این است که لرد مونت باتن، آخرین نایب السلطنه هند، از نهرو پرسید که آیا رویه ای برای نشان دادن انتقال قدرت وجود دارد یا خیر. نهرو به نوبه خود با سی. راجاگوپالاچاری، آخرین فرماندار کل هند، مشورت کرد، که به نوبه خود از Thiruvavaduthurai Adheenam خواست که عصا را آماده کند، که به عنوان نماد مقدس قدرت و حکومت عادلانه دیده می شود. دولت گفت، کسانی که عصای خود را ارائه کردند با یک هواپیمای ویژه به دهلی منتقل شدند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد هیئتی از سوی سری لا سری آمبالاوانا پانداراسانادی سوامیگال، رئیس آدینام، عصا را به همراه خواندن سرودهای توارام به نهرو تقدیم کرد. با این حال، شواهد بر ادعای دولت مبنی بر اینکه این ارائه عصا توسط رهبران و دولت وقت به عنوان انتقال نمادین قدرت تلقی می شود، بسیار اندک است.

در این تصویر منتشر شده از سوی وزارت کشور، جواهر لعل نهرو، نخست وزیر سابق، در حالی که “سنگول” را در دست دارد دیده می شود | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

هنگامی که از خانم سیتارامان در مورد شواهد مستند پرسیده شد، خانم سیتارامان گفت که “به تعداد دلائل مستند” وجود داشت و آنها در برگه ای که در پایان کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران داده شد گنجانده شدند.

اما مطالعه این اسناد ادعاهای دولت را ثابت نکرد. شواهد مستند شامل فهرستی از مراجع از کتاب ها، مقالات و گزارش های رسانه ها بود. همچنین شامل رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ از افراد می شد.

گزارش های روزنامه های هندی، از جمله هندو، به طور خلاصه ارائه عصا را ضبط کرده بودند. هیچ کس در مورد اینکه نماد انتقال قدرت یا به توصیه رججی است صحبت نکرد. نکته مهم، تصویری که در هندو حمل می‌شود، هیئت را در ایستگاه راه‌آهن مرکزی، چنای، در 11 اوت 1947، قبل از عزیمت به دهلی نشان می‌دهد. این نشان می دهد که هیئت به احتمال زیاد با قطار و نه با هواپیمای خاص سفر کرده است.

شواهد دیگر ارجاع شده شامل مقاله ای در مجله تایم در 25 اوت 1947 بود. در مورد رویدادهای 14 آگوست 1947 صحبت می کرد، می گوید: «از تانجور در جنوب هند دو فرستاده سری امبلاوانا دسیگار آمدند. [the head of Thiruvavaduthurai Adheenam]، رئیس یک راسته سانیاسی از مرتاضان هندو. سری امبلاوانا فکر می کرد که نهرو، به عنوان اولین رئیس هندی یک دولت واقعاً هندی، باید مانند پادشاهان هندو باستان، نماد قدرت و اقتدار را از مردان مقدس هندو دریافت کند. در حالی که از ایده سرپاپ در مورد عصا به عنوان نماد قدرت صحبت می کند، در مورد نهرو که همان ایده را متقابل می کند یا ارائه آن را نماد انتقال قدرت می داند صحبت نمی کند.

کتاب آزادی در نیمه‌شب که به عنوان مدرک ذکر شده است نیز چیزی مشابه را می‌گوید. همانطور که زمانی مردان مقدس هندو به پادشاهان هند باستان نمادهای قدرت خود را اعطا کرده بودند، سانیاسین ها نیز به جاده یورک آمدند تا نمادهای قدرت عتیقه خود را به این مرد اهدا کنند. [Nehru]برای مردی که هرگز از اعلان وحشتی که کلمه «دین» در او الهام گرفته بود دست برنداشت، مراسم آنها تجلی طاقت فرسایی بود از تمام آنچه او در ملت خود ابراز تاسف کرد.»

سایر شواهد ذکر شده شامل گزیده‌هایی از اندیشه‌های آمبدکار درباره دولت‌های زبانی، کتاب ایدئولوژی هندی اثر پری اندرسون، و تقسیم بزرگ یاسمین خان: ساختن هند و پاکستان بود، که همگی به برخی از آیین‌های مذهبی که نهرو در آن شرکت می‌کرد انتقاد داشتند، اما هیچ کدام درباره استفاده از عصا به عنوان نماد انتقال قدرت.

نکته مهم این است که هیچ یک از شواهد ارائه شده نشان نمی دهد که عصا ابتدا به صورت نمادین به مانت باتن داده شده و قبل از ارائه به نهرو پس گرفته شده است که نماد انتقال است. استثنا مقاله ای است که در مجله Thuglak منتشر شد که توسط سردبیر آن S. Gurumurthy در سال 2021 نوشته شد. این مقاله تمام آنچه را که دولت گفته است به عنوان نسخه ای که توسط سری Chandrasekarendra Saraswathi، شصت و هشتمین رئیس سری کانچی کاماکوتی پیتام به اشتراک گذاشته شده است، از خاطرات او ثبت می کند. به شاگردی در سال 1978.

طعنه آمیزترین شواهد ارائه شده در سند، یک پست وبلاگی با عنوان “تاریخچه واتساپ” بود که توسط نویسنده مشهور تامیلی جیاموهان نوشته شده بود. جیاموهان در این پست در واقع این نسخه از رویدادها را به سخره گرفته بود که بر اساس مهاجمان در رسانه های اجتماعی است. او با بیان اینکه احتمالاً این عصا از جمله هدایایی است که از سراسر کشور در دوران استقلال فرستاده می شود، اما گفت که برای تامیل ها باعث افتخار است که عصای موت Saivite نیز به نهرو رسیده است.

این سند همچنین به یادداشت سیاست سالانه ای که توسط اداره موقوفات مذهبی و خیریه هندو در تامیل نادو برای سال های 2021 تا 2022 تهیه شده بود، اشاره کرد و بیان کرد که این عصا “به معنای انتقال قدرت است”. مقامات این دپارتمان وقتی در 25 مه با آنها تماس گرفتند، نتوانستند منبع این بیانیه را توضیح دهند. این مرجع از یادداشت های خط مشی این بخش در سال های 2022-23 و 2023-24 حذف شده است.

پایان



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید